2017 Teknoloji Haberleri, Güncel Teknolojiler, Ürün İncelemeleri

Sahte haber sorununa garip çözüm!

Sahte haber sorununa garip çözüm!
Bu haber 03 Mart 2017 - 18:33 'de eklendi ve 184 views kez görüntülendi.
Rusya’nın dışişleri bakanlığının bu hafta yaptığı duyuru ile, internet sitesinde bakanlığın “sahte haber” olarak baktığı medya haberlerini belirten bir bölüm çözülmüş durumda. Çarşamba günü açılan site, şimdi Rusya hakkında beş İngilizce haber sitesine bağlantıları içermekte ve bu yazıların içerisinde Bloomberg, NBC ve New York Times da bulunmakta. Site, yazıların bir ekran görüntüsünü üstünde büyük bir “FAKE” (Sahte) damgasına sahip şekilde göstermekte. Ancak haberlerin altında yer alan yazı yalnızca bu haberlerin gerçeği yansıtmadığını belirtmekte ve daha artı detaylar ya da delil sunmamakta. New York Times’ın söylediğine göre bakanlık sözcüsü Maria Zakharova ” çeşitli medya kaynaklarından daha pozitif propaganda düzeni örneği yayınlayacaklarını ve kaynaklara bağlantılar sunacaklarını” söylemiş durumda. Amacın, ülkelerine karşın yaygın sahte haberleri kullanmak ve bunların daha pozitif yayılmasını önlemek olduğunu söylemekte. Times’ın belirttiğine göre bir haber, adsız kaynak ya da doğrulanmamış olayları içeriyorsa sahte olarak kabul edilecek. Ancak bakanlık, Rus medya kaynakları göre yayınlanan haberlerin doğruluklarını ölçmeyecek. Avrupa ve ABD’deki görevlilerin bir kısmı, Rusya’nın Batı’daki seçimleri etkilemek için bir sahte haber propagandası yapmakta olduğunu söylemekteydiler. Kremlin-yanlısı medya kaynakları bu propagandayı yayınlayarak, hükümet için avantajlı sayılmayan haberleri karşılamaktaydı. Avrupa Birliği, East Stratcom olarak adlandırılan kendi tahsis ekibini oluşturarak “Rusya’nın devam eden yanlış data kampanyasını” durdurmaya çalışmaktaydı. Times’ın bu hafta belirttiğine tarafından kurulalı bir yılı geçmiş olan 11 kişilik ekip, 2500’den pozitif yalan haberi belirledi ve yalan olduklarını kanıtladı. Bu haberlerin büyük bir kısmı da Rusya’ya bağlandırılmaktaydı. Rus bakanlık kadar sahte olarak işaretlenmiş olan Bloomberg yazısı, Rusya’nın Fransız başkan adayı Emanuel Macron karşıtı siber saldırılar düzenlediğini söylemekte. İşaretlenmiş olan Times haberi ise ABD’nin, Rusya’nın yakın bir zaman önce konuşlandırdığı bir füzeden rahatsız olduğunu ve bunun var olan silah kontrolü anlaşmalarını ihlal ettiğini söylemekte. New York Times sözcüsü Eileen Murphy, Times’da yayınlanan bir yazı aracılığı ile ülkelerin beğenmedikleri haberleri sahte olarak damgalamalarının çok güvenli olmayan olduğunu ve karşısında kanıtlar veya durumlar sunulması gerektiğini söylerken, Times olarak haberlerinin arkasından durduklarını belirtmekteydi. –

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER